søndag 3. juni 2007

Amarillo-Albuquerque ( 280 Miles)


Gratulerer Tone med 3 plassen nå er det bare fin justering i gjenn Hilsen Trude og hele gjengen. og der hjemme en Spesiell hilsen til godjenta stooor klem til deg :-)

Jeg kler på meg øreplugger koblet til min ipod og kjører fra hotellet kl 10 og vi setter nesen mot Albuquerque og selv om vi har kjørt mange mil så er det godt og komme seg på sykkelen og kruse nedover i nydelig vær ( Enn så lenge ) med god musikk og med et stort smil :-) Cadillac Ranch er vort første stoppfor dagen og der er det halveis stående og nedgravd 10 Cadillac gravd hallveis ned i på et jorde og det har blitt lande kjent og der stopper det hundrevis hver dag.

Vi laster opp og kruser vidre og nermer oss halvveis på ruta for neste stopp er nemmelig Midpoint Cafe der får vi servert nydelig lunsj. Da er vi halvveis på turen uff.

Vi svinger av veien etter en god kjøretur og der kommer vi til en spøkelsesby Glenrio der står vi med ett ben i 2 forskjellige tidssoner og samtidig det ene i Texas og det andre i New Mexico, artig :-) da her vi ca 100 miles i gjenn av dagen og på veien ser vi at skyene begynner og bli ganske mørke men kjører på og håper på det beste, men tar på meg vind jakke tilfelle litt regn.

Vi kjører nedover en slette og jeg merker temperaturen synker betraktelig for hver meter og blir godt og kalt så begynner det og røske i sykkelen så med de skyene og kraftig vind så skal det vel ikke mye til for og skjønne at her er det noe på gang.

Har ikke mer en tenkt tanken så opner allt seg og det hagler og blåser så det smeller i ansiktet og er umulig og kjøre så all trafikk stopper nesten helt opp også bilene heldigvis, vi svinger inn til siden og hopper inn i en følge bil som står langs veien full av franske tur kjørere så vi takker de så meget. etter det værste været har gitt seg er det bare og tå på fullt antrekk og kruse de siste milene til hotellet og komme seg i hus og få tørket opp.

I morgen er det hviledag og skal bli deilig det men skal på en buss tur til Santa Fe

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heia fra Bodø :-) Artig å se på bilder og følge dere litt på turen. Så både pappa Sigbjørn og søster Trude i bassenget. Vi har noen dager sommer her. Klem Kari

Anonym sa...

Stå på Erik og Stig, håper dere har en fin tur :-)
men vi må ha flere bilder
PS vi har kjempe vær no

hilsen Terje SMC
og sikkert noen flere

route66 sa...

Skal prøve og legge ut flere bilder :-)

Hilsen Terje

Anonym sa...

Nå er jeg kommet hjem fra Rally, og kunne egentlig tenkt meg å sette meg på første fly til dere! Dette høres ut til å være en kjempetur! Og Trude - du har vel med badeskoa?!?!

3. plassen ble feiret som om det skulle vært seier - og seiersfesten, den vant vi!!!

God tur videre - alle sammen! Jeg fortsetter å følge med på bloggen.

Tone